Príbeh sa začína pred viac ako 100 rokmi…
Dvaja japonskí námorní inžinieri, Ryosuke Namiki a Masao Wada, pracovali na mori na obchodnej lodi. V tom čase bolo plniace pero jediným moderným písacím nástrojom a bolo nevyhnutné pre prácu mnohých ľudí.
Pri práci na mori to predstavovalo problém, pretože hrot často hrdzavel v dôsledku pôsobenia slanej vody. Na vyriešenie tohto problému Namiki a Wada vyvinuli vlastné plniace pero s hrotom z nerezovej ocele.
V roku 1918 boli v Japonsku uvedené na trh prvé perá PILOT. Ako poctu svojej spoločnej vášni pre more dvojica použila názov značky PILOT, ktorý odkazuje na vlajkovú loď flotily.
Dnes sú perá PILOT k dispozícii na celom svete: spoločnosť je priekopníkom a lídrom na trhu, jednotkou v oblasti guľôčkových pier a termosenzitívnych gumovacích pier.
Naša filozofia
Pri založení spoločnosti v roku 1918 sa Masao Wada a Ryosuke Namiki rozhodli stanoviť päť hlavných zásad spoločnosti. Silné hodnoty, ktoré stále uplatňujeme každý deň, bez ohľadu na prácu, a ktoré umožnili značke stať sa tým, čím je dnes:
1. Sansha Teiritsu
Tri vyvážené silné stránky
三 者 鼎 立
Trojnohý čínsky bronzový hrniec na varenie sa používa ako symbol rovnováhy v podnikaní. Každá noha predstavuje jednu z troch strán vo vzťahu:
- Výrobca
- Distribútor
- Spotrebiteľ
2. Ukiwa Seishin
spoločné radosti a starosti.
Princíp solidarity symbolizuje záchranný kruh.
Tento princíp sa uplatňuje vo vnútri spoločnosti, ale aj v obchodných vzťahoch.
3. Nankan Toppa
prekonávanie ťažkostí.
難 関 突 破
To je odhodlaný postoj námorníkov, keď musia prekonávať ťažkosti na mori.
4. Ichinichi Ishiin
pokrok krok za krokom deň za dňom.
V námorníckom žargóne je lodivod vodcom, ktorý musí viesť a zabezpečovať neustály postup lode.
V tomto duchu neustáleho zlepšovania pomenoval Masao Wada prvý produkt spoločnosti Pilot.
5. Sishei Shinken
skutočné úsilie ísť dopredu.
Nič nie je nemožné, ak si vyčleníme prostriedky, ak je prístup odhodlaný a seriózny.
Túto zásadu uplatňujeme pri výskume a vývoji, výrobe a marketingu.